tiistai 25. helmikuuta 2014

Miksi pitäisi olla väleissä, yhteyksissä ja tekemisissä ahdistusta tuottavan ihmisen kanssa vain siksi että sen kanssa on sukulainen, kuten äiti, isä, sisko, veli, täti, setä, serkku jne.? Jos kaikki asiat mitä teet, on kyseisen henkilön mielestä väärin, moraalisesti kyseenalaista, tai ei vain vastaa juuri hänen näkemyksiään tai ei ymmärrä sun kantaasi/pointtia asioihin ja aina tulee moittimista, haukkuja, kyseenalaistamista ja ikävää ilmpaiiriä niin eikös silloin olisi helpompi olla olematta yhteyksissä sellaisen tyypin kanssa..
Tilanne on hankala, koska kyseessä on periaatteessa rakas ja läheinen ihminen, mutta onko rakkaiden ja lähimpien ihmisten tarkoitus tuottaa aina vaan pahaa mieltä, tavalla tai toisella. Kritiikin antaminen on varmaan ihan ok, mutta miksi se ei voi olla rakentavaa? Mieluummin itse olisin kuuntelematta yhtään mitään sontaa, ja ei, kyse ei oo siitä etä en sietäisi kritiikkiä, minä vaan en siedä tapaa, jolla sitä saan. Enkä tarvitse ohjeita ja kritiikkiä sellaisista asioista, joita en suostu muuttamaan, asioita jotka liittyy minun tai perheeni tapaan elää ja olla. Kuinka moni ylipäätään ymmärtää millaista on huolehtia yksin, ainoana aikuisena lapsesta/lapsista? Plus siihen muuta mahdolliset omat henkilökohtaiset huolet? Yksinhuoltajilta vaaditaan enemmän kuin ydinperheiden vanhemmilta, heitä on kaksi. Lapsella on on molemmat vanhemmat, tietyissä asioissa lapsi kääntyy joko isän tai äidin puoleen, yhden vanhemman perheissä se on aina se yksi. Minä olen selvinnyt hyvin ja välillä huonommin, mutta selvinnyt kuitenkin. On mua autettu paljon, mutta toinen on se että pitäs olla jossain kiitollisuuden velassa ja käyttäytyä niin ku kulissit vaatii, siksi koska sua nyt on autettu niin paljon. Marttyyrius...."me on tehty niin paljon sinun eteen ja sinä et osaa olla normaali".Tms. Ei minun, tai muunkaan kuulu elää tavalla mikä olisi muiden mielestä ihanteellisin ja paras tapa elää, vain siksi että on saanut apua vastaan, jopa pyytämättäkin. Minä pyydän apua jos tarvitsen, mutta tiedän myös keiltä sitä pyydän ja keiltä en. Sitä sopii miettiä miksi. Ja miksi olla rehellinen, koska se mitä teet, on tehty väärin. Aina jonkun mielestä..

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti