keskiviikko 8. lokakuuta 2014

Vähän tästä päivästä...

Tänään mua ei vituttanut mikään. Olin vaan sekä jumissa että hyperi. Mulla kesti monta tuntia ennen ku pääsin suihkuun asti, jonka jälkeen laitoin pyykit pyörii, jona aikana minä pyörin sinne tänne, ilman selkeetä päämäärää, välillä pelaten läppärillä ja tykkäilemässä julkaisuista (hieno sana) ja haaveilin taas risteilyistä ja vähä mietin miten käytän lapsivapaani. Jossain vaiheessa aloin voidella itelleni hapankorppua, jätin jääkaapin oven auki, aloin tiskaamaan ja välillä söin sitä hapankorppua, kai jossain kohtaa laitoin senkin jääkaapin oven kiinni. Sitten tajusin että pyykit on pyöriny, kävin avaa luukun, jatkoin tiskaamista ja tulin taas läppärille. Muistin taas pyykit hetkeksi, menin tekee itelleni hienon välipalan: raastettua porkkanaa jossa mausteena valkosipulia ja merisuolaa ja paistoin sen pannulla ja harmittelin kun ei ole rakuunaa kun se ois käyny porkkanan kanssa hyvin. Kävin laittaa pyykit telineelle. Yhtenä myttynä. Tulin läppärille ja söin samalla ja soitin samalla pikkusiskolle ja chattailin kaverin kanssa ja mietittiin jos se tulis Kuopioon pitkästä aikaa. Meni tunteja. Yht'äkkiä sain päähäni että testaan yhtä meikkiä toiseen silmään ja otin valmiista "taideteoksesta" muutaman kuvan, tässä kohtaa muistin laittaa ne pyykit kuivumaan ihan oikealla tavalla, päällimmäiset oli jo lähes kuivanu ja sitte mä rupesin kattoo telkkaria kun lapsi tuli läppärille, samalla putsailin silmää luomiväreistä ja rajauksista. Ja minulla on nyt ehkä päivän rauhallisin hetki. Mulla on koko ajan ollu jotain ajatuksia, suunnitelmia jne. Äsken menin ja varasin itselleni hotellihuoneen helmi-maaliskuun vaihteeseen, koska haluan mennä kattoo burleskia. Sen jälkeen vasta aloin miettiä että voishan sinne joku mukaankin lähteä ja sitten kattelin vähä rahapäiviä ja suunnittelin että mistä rahoista säästän minkäkin verran. Tää reissukuume on iha järetön, eikä helpota se tieto että alkaa pitempi lapsivapaa taas. Tää on aina näin.
Voi ku mulla ois tämmösinä päivinä kamera katossa ja näkis jälkeenpäin että miten tohelolta sitä voi näyttääkkään kun on päällekkäisiä tekemisiä, mitään ei saa loppuun kun jo uutta hommaa aloittaa..! Tavallaan nää tämmöset päivät on kivoja, ei ehdi ajatella kurjia asioita ja ahdistua. Vaikka ei tämäkään "sekoilu" ja ajatus-sirkus aina mukavia ole, mutta tavallaan parempi kun se etten saa sitäkään vähää aikseks mitä tämmösenä päivänä. Ja tämmösenä päivänä mä en ehdi ajatella että missä järjestuksessä teen mitäkin, ku teen vaan ja kohellan, vaikka en oo kyllä koheltanu niin että jotain ois menny pieleen, vaan loogisuus ei ole se sana jolla kuvailla näitä päiviä.

Lähen tekee veikkauksia että jos vaikka voittaisin lotossa, kenossa euro jaskassa tai jotain jostain.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti