tiistai 7. lokakuuta 2014

Oon sopivassa mielentilasa kirjottaakseni tästä.
Sulla on bemari, sun kaverilla Audi, toisella kaverilla Ooppeli ja yhella teinidexi ja kaverin kaverilla mersu. Mersun omistaja on varmasti manne, ajaa holtittomasti, Opel-kuski vie romuaan koko ajan korjaamolle, bemaria ajava osti autonsa mulku jatkekeeksi ja Audilla ajava on muuten vaan daiju tai jotain. Eikä sillä väliä, vaan sillä että minä en ymmärrä, minä en kerta kaikkiaan ymmärrä. En oo ihan oikeesti huomannu että tietyn merkkisillä autoilla ajavat ajais jotenkin poikkeuksellisen kummallisesti liikenteessä, vaan kyllä niitä on ihan kaikkialla, muillaki merkeillä ajavilla. Oon seurustellu miehen kanssa jolla on, tai ainaki sillon oli bemmi, ei se ajellu mite sattuu, noudatti liikennesääntöjä, ei leuhkinu autollaan eikä sen muukaan varustus ollu häiritsevä ja oli ihan fiksukin vielä, me erottiin musita syistä. Kerran tapailin tyyppiä joka kans ajelee "munuaisilla", se oli holtiton ihminen, ajeli holtittomasti ja mua suoraan sanottuna pelotti istuu sen kyydissä kun oli niin piittaamaton. Ei vaan voi ihan oikeasti sanoa että tietynlaisella autolla ajava kuski ois tietynlainen autonsa takia. Paitsi ehkä jotkut ääripäät. Sitten somessa arvostellaan kun bemarikuski ajo silleen ja tälleen ja tolleen ja se hankki sen auton vaan egonsa takia jne jne.. Ehkä se ajotyyli kertoo enemmän luonteesta ja moraalista liikenteessä, siellä kun ei olla yksin sen romunsa kanssa, oli se sitte bemmi, ooppeli, mersu tai vaikka porche. Vaikka en minä epäile etteikö nuoremmissa kuskeissa olisi sitä "ostinpa bemmin, kattokaa ku ajan iha vitun kovaa (puuhun)", mutta en yleistä. Ihan vaan mutua ja puoliks sitäkin mitä minä oon nähny ja miten MINÄ OLEN KOKENUT.

Sitten tää musiikkimakujuttu. Ai hyvä luoja.. "miks sä kuuntelet tollasta paskaa?" Anteeks mutta mitä helvettiä! Ehkä se paska musiikki ei ole sen toisen mielestä paskaa!! Onko ihmiset todellakin näin hölmöjä? Joo, olen huomannut, kyllä on. Antaa toisen kuunnella vaikka Vivaldia, ei se sun persettäs paljookaan luulis kaivelevan? Ei se sun hevikokoelmas tee susta yhtään hienompaa ihmistä. Sitä paitsi se on varmaan jonkun muun mielestä paskaa, kaikki ei vaan sano sitä ääneen. Ei ainakaan tuolla tavalla.

Ja tositeevee. "Kauheeta shaibaa toi tositeeveetouhu, hirveetä rahastusta ja paska formaatti!"
No, mitähän pitäis tehdä? Oisko vaikka jotain että olis katsomatta niin hirveetä kuraa sieltä telkkarista. Okei, tarjonta ei ehkä oo maailman parhain noin yleisesti ottaen, mutta kun se ei taas auta mitään että sä kaverille nillität siitä. Hommaa netflix ja kattele sieltä vaikka leffoja tai osta sellasia kanavia joilta tulee mieluista ohjelmaa. Yksinkertaista.

Tämmösiä mää oon miettiny. Aamuteetä ja hapankorppuja. Iltapäivän puolella muksua vastaan koululle ja kävelee tk:lle hammashoitolaan.

Ajakaa varovasti, mun ja monen muun lapset kävelee tuolla aamuisin kouluun ja iltapäivällä pois. Eikä ne pienimmät osaa keskittyä aina siihen liikenteeseen samalla intensiteetillä kun me isommat ja "fiksummat".

2 kommenttia:

  1. Valitettavasti tuntuu että välillä ne pienimmät on ne järkevimmät tuolla liikenteessä...

    VastaaPoista