tiistai 24. elokuuta 2010

Mietintää...

Ihan aloin miettiä sen reuman mahdollisuutta. Aloitetaan vaikka siitä että mullahan on jo ennestään skolioosi, viitisen vuotta sitten todettiin polvien nivelruston haurastumiset, viimeisimpänä sormien vihlonta ja nilkkojen viiltävä kipu vaikka mitään en tee. Jokin aika sitten huomasin myös silmien kuivumista, kaihertamista ja toisinaan vuotamista. Muut tekijät vois olla se että tässä talossa on kosteusvaurio, sen osaan yhdistää sokeritoukkiin tässä huoneistossa. Mähän olen muutenkin koko ajan jotenkin kipeä ja ongelmat nimenomaan hengityselimissä. Kosteusvauriot voi altistaa reumallekin. sitten perinnöllisyys: iskän lihasrappeuma ja muistelisin mummolla olleen reuma.
Jotenkin en nyt halua uskoa että mulla vois olla kyse siitä. Mulla kun nuita kipuja on ja jos mie vaan sit kuvittelen tai oon vaan niin herkkä sille kivulle. Se on kyllä on ihan totta että ku nousen sängyltä, mun voi olla vaikee kävellä, nilkkoihin koskee, ikään kuin ne ois siitä kohtaa luuttomia taio ne luut venksottais miten sattuu. Mutta varmaan johtuu siitä et saatan istuu pitkänkin aikaa paikallaan. Oon tutkinu reumasairauksia tässä puolen vuorokauden sisään aika paljon ja onhan siellä esim. polymyosiitti jonka oireet täsmää tosi paljon mun oireisiin. Ja itseasiassa, mulla on ollu vuosia kipuja, enkä tiedä ihan oikeasti mikä kipu on normaalia. Kai siihenkin turtuu ja tottunut olen, mutta sitten kun tulee jokin uusi kipu, sitä pitää pitkäänkin ja sitten vasta lekuriin ku alkaa miettii että oonpa kestäny pitkään ja miks ei oo aiemmin tullu mieleen.
Mutta en tosiaan usko kyse olevan mistään vitun reumasta!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti